چربی گیر در مقابل گرفتگی فاضلاب
نوشته شده توسط : ناوک

چربی ها و روغن ها دسته ای از مایعات می باشند که با آب ترکیب نشده و به دلیل داشتن چگالی کمتر نسبت به آب، روی آن شناور می ماند. استفاده از چربی گیر بسیار ضروری است چرا که مونوگلیسرید، تری گلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید از اجزای تشکیل دهنده چربی ها و روغن ها می باشند. قدرت چسبندگی بالا و پتانسیل تولید لخته و ایجاد گرفتگی از مهمترین دلایل ضرورت جمع آوری چربی ها و روغن ها از مدار دفع فاضلاب می باشد.


امروزه با توجه به اینکه روغن ها و چربی ها بخش مهمی از وعده های غذایی ما را تشکیل می دهند از این رو رستوران ها، کترینگ ها، فست فودها و تالارها با مشکل گرفتگی لوله ها و خطر آلودگی محیط زیست روبرو هستند.

بنابراین چربی گیر ها به کمک آن ها خواهند رفت. با دفع چربی ها و روغن ها در محیط زیست، پوشش گیاهی از بین رفته و باعث ایجاد محیطی ایده آل جهت رشد باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر می شود که در پی آن با مرگ و میر گونه های مختلف جانوری و حتی انسانی روبرو می شویم.


خروجی فاضلاب بسیاری از واحد ها از جمله هتل ها رستوران ها غذاخوری ها آشپزخانه ها و فست فودها حاوی ذرات چربی و روغن می باشد که ورود این نوع پساب به شبکه فاضلاب باعث رسوب و گرفتگی اتصلات و مجراهای عبوری فاضلاب شده و در نهایت باعث مسدود شدن شبکه های فاضلابی می گردد.

ادامه مطلب چربی گیر





:: برچسب‌ها: چربی گیر , انواع چربی گیر , قیمت چربی گیر ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: